Higher education towards meeting social needs: Roles of Government Policy and performance in Vietnam

Autores/as

Resumen

In the context of market-based economies integrated with the Fourth Industrial Revolution, a higher education that meets social needs is an essential objective. It is insufficient to rely solely on higher education institutions operating under free market mechanism procedures to accomplish this goal in developing market economies such as Vietnam. Promoting the government's role requires a well-coordinated policy system. These policies should create an environment and conditions that guide higher education institutions in implementing training programs that are responsive to social and economic needs. Therefore, this study aimed to explore and evaluate government policy in higher education and its results on meeting social needs in Vietnamese higher education. Based on these findings, the study also suggests some recommendations for government policy to strengthen higher education to meet social needs.

Keywords:

Higher education, Social needs, Government policy, Stakeholders.

  RESUMEN

En el contexto de economías de mercado, sobre la base de una integración con la Cuarta Revolución Industrial, una Educación Superior que satisface las necesidades sociales es un objetivo esencial. Es insuficiente confiar en instituciones de Educación Superior que operan bajo los procedimientos de mecanismos de mercado libres para alcanzar la meta antes mencionada, fundamentalmente en países en vías de desarrollo como Vietnam. El papel del gobierno es fundamental, en consonancia con las políticas que incluyan las universidades. Estas políticas deben crear un ambiente y condiciones que guíen las instituciones referidas para llevar a cabo programas de entrenamiento acordes a las necesidades sociales y económicas. Por consiguiente, este estudio pretende explorar y evaluar la política gubernamental en la educación superior vietnamita. Sobre la base de los resultados alcanzados, el estudio recomienda elementos para que la política gubernamental permita que la educación superior pueda aportas soluciones para satisfacer las necesidades sociales.

Palabras claves:

Educación Superior, Necesidades Sociales, Política Gubernamental, Partes interesadas.

 

Descargas

Publicado

2024-06-24

Cómo citar

Hoang Van, M., Nguyen Thi, U., & Dao Le, D. (2024). Higher education towards meeting social needs: Roles of Government Policy and performance in Vietnam. Universidad Y Sociedad, 16(4), 32–41. Recuperado a partir de https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/4522