Prospects for special economic zone development in Russia

Autores/as

  • Dr. C. Griet Samyn Academy, Brussesl
  • Dr. C. Enrique Espinoza Freire Universidad Técnica de Machala
  • Dr. C. Carlos Rojas García Universidad Técnica de Esmeraldas

Resumen

Community education in the province El Oro, Ecuador was examined from a pedagogical perspective. A study based on key interviews with experts and local opinions points out not only the importance of community education in rural areas, but also its gaps and challenges. The exploration of the school as a cultural cosmogony was suggested in order to set-up a pedagogical work frame. This paper proposes pertinent strategies for an effective pluri-cultural community education system.

Keywords:

Education, community, school.

 

RESUMEN

La educación comunitaria en la provincia de El Oro, Ecuador fue examinada desde una perspectiva pedagógica. Se realizó un estudio basado en entrevistas clave con expertos y opiniones locales señala no sólo la importancia de la educación comunitaria en las zonas rurales, sino también sus lagunas y desafíos. Se sugirió la exploración de la escuela como cosmogonía cultural para establecer un marco de trabajo pedagógico. Este artículo propone estrategias pertinentes para un sistema educativo comunitario pluricultural eficaz.

Palabras clave:

Educación, comunidad, escuela.

Descargas

Publicado

2017-07-12

Cómo citar

Samyn, D. C. G., Espinoza Freire, D. C. E., & Rojas García, D. C. C. (2017). Prospects for special economic zone development in Russia. Universidad Y Sociedad, 9(3), 67–72. Recuperado a partir de https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/651