Employee Communication and Employee Engagement After Covid-19 Pandemic.
Abstract
ABSTRACT
This study aims to determine changes in employee performance after the Covid-19 curve began to decline regarding communication factors, employee involvement, job satisfaction and work commitment. The research sample is two hundred employees in Jakarta. The sampling technique uses the Non-Probability Sampling Analysis Model with the Purposive Sampling technique. The quantitative associative survey method and Structural Equation Modeling (SEM) concerning the basic theory to get accurate results. This study shows that communication directly affects employee performance and job satisfaction. Meanwhile, employee involvement affects work commitment and job satisfaction, employee performance. Both job satisfaction and work commitment do not directly affect employee performance. The implication of this research is that organizations should improve employee communication and engagement so that employees understand the relationship between their job contributions and overall business goals.
Keywords:
Job Satisfaction, Communication, Employee Engagement, Work Commitment, Employee Performance.
RESUMEN
El estudio tiene como objetivo determinar los cambios en el desempeño de los empleados después de que la curva de Covid-19 comenzó a disminuir con respecto a los factores de comunicación, participación de los empleados, satisfacción laboral y compromiso laboral. La muestra de investigación es de doscientos empleados en Yakarta. La técnica de muestreo utiliza el Modelo de Análisis de Muestreo No Probabilístico con la técnica de Muestreo Propósito. El método de encuesta asociativa cuantitativa y el Modelado de ecuaciones estructurales (SEM) en relación con la teoría básica para obtener resultados precisos. Este estudio muestra que la comunicación afecta directamente el desempeño de los empleados y la satisfacción laboral. Mientras tanto, la participación de los empleados afecta el compromiso laboral y la satisfacción laboral, el desempeño de los empleados. Tanto la satisfacción laboral como el compromiso con el trabajo no afectan directamente el desempeño de los empleados. La implicación de esta investigación es que las organizaciones deben mejorar la comunicación y el compromiso de los empleados para que comprendan la relación entre las contribuciones de su trabajo y los objetivos comerciales generales.Palabras clave:
Satisfacción laboral, Comunicación, Compromiso de los empleados, Compromiso laboral, Desempeño de los empleados.Downloads
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