An analysis of english language teaching approaches: case of Azerbaijan.

Resumen

ABSTRACT

The demand for the English language in modern times is quite wide. However, even though the English language is compulsory in secondary schools in Azerbaijan, English skills are not sufficient enough for the effective use of the language when students reach the college or university level. Therefore, the focus of the paper is to study the current state of English language teaching in public schools and to identify the methods and classroom activities used by English teachers in Baku. For this purpose, twenty government secondary schools were selected. Observations and interviews were conducted for data collection. The results of the study revealed that although teachers claimed that they use alternative methods in their classes, they mostly used traditional methods in English language teaching. However, since modern teaching concepts require more space for active and interactive teaching methods in English teaching measures should be taken to address this problem.

Keywords:

Azerbaijan, language education, teaching methodology, second language learning, interactive teaching.

 

RESUMEN

La demanda del idioma inglés en los tiempos modernos es bastante amplia. Sin embargo, aunque el idioma inglés es obligatorio en las escuelas secundarias de Azerbaiyán, las habilidades en inglés no son suficientes para el uso efectivo del idioma cuando los estudiantes alcanzan el nivel de colegio o universidad. Por lo tanto, el objetivo del artículo es estudiar el estado actual de la enseñanza del idioma inglés en las escuelas públicas e identificar los métodos y las actividades de clase que utilizan los profesores de inglés en Bakú. Para ello, se seleccionaron veinte escuelas secundarias públicas. Se realizaron observaciones y entrevistas para la recolección de datos. Los resultados del estudio revelaron que, aunque los docentes afirmaron que utilizan métodos alternativos en sus clases, en su mayoría utilizan métodos tradicionales en la enseñanza del idioma inglés. Sin embargo, dado que los conceptos de enseñanza modernos requieren más espacio para los métodos de enseñanza activos e interactivos en la enseñanza del inglés, se deben tomar medidas para abordar este problema.

Palabras clave:

Azerbaiyán, enseñanza de idiomas, metodología de enseñanza, aprendizaje de una segunda lengua, enseñanza interactiva.
Publicado
2022-10-10
Cómo citar
Iskandarova, A. (2022). An analysis of english language teaching approaches: case of Azerbaijan. Universidad Y Sociedad, 14(S5), 533-541. Recuperado a partir de https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/3321