Development of a criteria apparatus for assessing the students' readiness for a dialogue in general and business sphere

Resumen

The article deals with the methodology for developing the criteria apparatus for determining the formation of the competence “Conducting a dialogue of a general and business character in a foreign language” (UK.4.) according to the Federal State Educational Standard 3++). An analysis of pedagogical, methodological and linguistic literature by the author is aimed at clarification of theoretical and practical significance, the degree of novelty of the results obtained is the selection of criteria-based tools for the formation of competence. The results obtained during the study were applied in the development of a curriculum and a set of assessment tools for the discipline "The English Language" at Tyumen Industrial University.

Keywords:

English proficiency, criteria apparatus, business sphere.

 

RESUMEN

El artículo trata sobre la metodología para desarrollar el aparato de criterios para determinar la formación de la competencia "Realizar un diálogo de carácter general y comercial en un idioma extranjero" (Reino Unido.4.) de acuerdo con el Estándar Educativo del Estado Federal 3 ++) Un análisis de la literatura pedagógica, metodológica y lingüística por parte del autor tiene como objetivo aclarar la importancia teórica y práctica, el grado de novedad de los resultados obtenidos: selección de herramientas basadas en criterios para la formación de competencias. Los resultados obtenidos durante el estudio se aplicaron en el desarrollo de un plan de estudios y un conjunto de herramientas de evaluación para la disciplina "El idioma inglés" en la Universidad Industrial de Tyumen.

Palabras clave:

Competencia en inglés, aparato de criterios, esfera empresarial.

Publicado
2020-03-05
Cómo citar
Ibatova, A. Z. (2020). Development of a criteria apparatus for assessing the students’ readiness for a dialogue in general and business sphere. Universidad Y Sociedad, 12(2), 48-52. Recuperado a partir de https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/1479