The impact of tourism on developing Shiraz rural women entrepreneurship

Autores/as

Resumen

Nowadays, employment has become one of the most important issues of the world and maybe one of the few things that all human, governments are involved. Tourism is an industry that has a lot of occasions with a combination of services and creativity. Women’s participation in the process of economic development has been increased in many ways leading to tourism development and empowerment in society. However, many obstacles are existed for empowering women in their entrepreneurial achievement. The purpose of this research is the investigation of abilities, barriers, and strategies for developing entrepreneurship among rural women in tow villages of Shiraz. The statistical population of this study is 3500 women over 18 years old. Then the questionnaires are filled for 165 women according to the Morgan table. The aim of this research is the investigation of abilities, barriers, and strategies for developing entrepreneurship among rural women. Then the impact of tourism on empowerment and increase their income in rural tourism is studied. The results depicted that, there is a relationship between the development of tourism and employment of women in tourism sectors in the economic and cultural abilities.

Keywords:

Empowerment, Rural tourism, Entrepreneurship, Barriers, T-test.

 

RESUMEN

Hoy en día, el empleo se ha convertido en uno de los temas más importantes del mundo y quizás en una de las pocas cosas en que todos los gobiernos humanos están involucrados. El turismo es una industria que tiene muchas ocasiones con una combinación de servicios y creatividad. La participación de las mujeres en el proceso de desarrollo económico se ha incrementado de muchas maneras, lo que lleva al desarrollo del turismo y al empoderamiento de la sociedad. Sin embargo, existen muchos obstáculos para empoderar a las mujeres en su logro empresarial. El propósito de esta investigación es la investigación de habilidades, barreras y estrategias para desarrollar el espíritu empresarial entre las mujeres rurales en las aldeas de Shiraz. La población estadística de este estudio es de 3500 mujeres mayores de 18 años. Luego los cuestionarios se llenan para 165 mujeres de acuerdo con la tabla de Morgan. El objetivo de esta investigación es la investigación de habilidades, barreras y estrategias para desarrollar el espíritu empresarial entre las mujeres rurales. Luego se estudia el impacto del turismo en el empoderamiento y el aumento de sus ingresos en el turismo rural. Los resultados mostraron que existe una relación entre el desarrollo del turismo y el empleo de las mujeres en los sectores turísticos en las capacidades económicas y culturales.

Palabras clave:

Empoderamiento, Turismo rural, Emprendimiento, Barreras, T-test.

Descargas

Publicado

2019-07-10

Cómo citar

Ashrafi, A., & Hadi, F. (2019). The impact of tourism on developing Shiraz rural women entrepreneurship. Universidad Y Sociedad, 11(4), 72–76. Recuperado a partir de https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/1294