Moving the needle: leveraging innovation for institutional change in study abroad

  • Mathew Clausen 1100000 Strong in the Americas Innovation Fund. Washington DC
  • Jill Diane Welch Association of International Educators. Washington DC

Resumen

The Association of International Educators commissioned a study to evaluate the impact of certain institutional grant programs on the support, reach, and sustainability of study abroad at higher education institutions. These grants, termed “Innovation Grants,” are designed to help institutions of higher education address the institutional, curricular, and cultural barriers that are keeping students from studying abroad. The analysis found that these Innovation Grants can lead to sustainable increases in study abroad by providing institutions with incentives to develop the structures and programs necessary for long-term investment and support for study abroad. Institutions that were awarded Innovation Grants reported an increase in the number and diversity of students studying abroad, greater support for study abroad activities from campus leadership, and new and strengthened relationships across campus. The report found that these benefits occurred in three distinct phases grant development, grant funding, and, importantly, post funding, where the impact of the grants proved to be lasting and sustainable.

Keywords:

Programs on the support, study abroad, innovation grants.


RESUMEN
La Asociación de Educadores Internacionales encargó un estudio para evaluar el impacto de ciertos programas de subvenciones institucionales en el apoyo, alcance y sostenibilidad de los estudios en el extranjero en instituciones de educación superior. Estas becas, denominadas “Becas de Innovación”, están diseñadas para ayudar a las instituciones de educación superior a abordar las barreras institucionales, curriculares y culturales que impiden a los estudiantes estudiar en el extranjero. El análisis encontró que estas becas de innovación pueden conducir a aumentos sostenibles en los estudios en el extranjero proporcionando a las instituciones incentivos para desarrollar las estructuras y los programas necesarios para la inversión a largo plazo y el apoyo para estudiar en el extranjero. Las instituciones que recibieron subvenciones de  innovación informaron un aumento en el número y la diversidad de estudiantes que estudian en el extranjero, un mayor apoyo para las actividades de estudio en el extranjero del liderazgo en el campus, y nuevas y fortalecidas relaciones a través del campus. El informe encontró que estos beneficios se dieron en tres fases distintas: desarrollo de subsidios, financiamiento de donaciones y, lo que es más importante, financiamiento posterior, donde el impacto de las subvenciones resultó ser duradero y sostenible.

Palabras clave:

Teaching problem, methods, teaching, contradiction, categories.

Publicado
2017-04-11
Cómo citar
Clausen, M., & Welch, J. D. (2017). Moving the needle: leveraging innovation for institutional change in study abroad. Universidad Y Sociedad, 9(2), 95-100. Recuperado a partir de https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/552