Stuck in the Magic Screen! The Effects of Digital Game Addiction on Children's Developmental Domains through Preservice Teachers' Lenses

Autores/as

Resumen

Children born into the digital world will not waste time in reaching this new technology. Since every new technology can have positive or negative features, children will get their share of this situation. This study was conducted to investigate the increasing digital game addiction of our children born into the digital world and the effects of digital games on the developmental dimensions of children. The content analysis technique, one of the qualitative research methods, was used in the research. In content analysis, detailed analyses are made and categories are created from situations. 98 preservice teachers who study at Konya Necmettin Erbakan University go on school internships and have the opportunity to observe the children one-on-one who participated in the study. As a result of the content analysis 6 main and 4 sub-themes were found as mental, social, psychological, biological, and communicative and multiple dimension effects of digital games on children. They were subjected to content analysis techniques and supported by the direct quotes of the participants one by one. As a last remark, teachers, policymakers, and parents made some recommendations about the negative effects of digital game addictions.

Keywords:

Digital game, Addiction, Preschoolers, Preservice teachers, Qualitative research.

RESUMEN

Los niños nacidos en el mundo digital no perderán tiempo en llegar a esta nueva tecnología. Dado que cada nueva tecnología puede tener características positivas o negativas, los niños tendrán su parte de esta situación. Este estudio se realizó para investigar la creciente adicción a los juegos digitales de los niños nacidos en el mundo digital y los efectos de los juegos digitales en las dimensiones del desarrollo de los niños. En la investigación se utilizó la técnica de análisis de contenido, uno de los métodos de investigación cualitativa. En el análisis de contenido se realizan análisis detallados y se crean categorías a partir de situaciones. 98 futuros profesores que estudian en la Universidad Konya Necmettin Erbakan realizan prácticas escolares y tienen la oportunidad de observar individualmente a los niños que participaron en el estudio. Como resultado del análisis de contenido, se encontraron 6 temas principales y 4 subtemas: efectos mentales, sociales, psicológicos, biológicos y comunicativos y de múltiples dimensiones de los juegos digitales en los niños. Fueron sometidos a técnicas de análisis de contenido y apoyados en las citas directas de los participantes uno por uno. Como último comentario, profesores, responsables políticos y padres hicieron algunas recomendaciones sobre los efectos negativos de las adicciones a los juegos digitales.

Palabras clave:

Juego digital, Adicción, Preescolares, Futuros docentes, investigación cualitativa

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Publicado

2024-06-24

Cómo citar

Kabadayı, A. (2024). Stuck in the Magic Screen! The Effects of Digital Game Addiction on Children’s Developmental Domains through Preservice Teachers’ Lenses. Universidad Y Sociedad, 16(4), 81–88. Recuperado a partir de https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/4527