The impact of transferred information on the explicit and implicit system in the media market

Resumen

The goal of this research is to analyze the encoding-decoding relationships that occur in the communication process based on the brain mechanism. It is established how this process in communication is not covered by the cerebral hemispheres but by the mechanism of implicit and explicit systems. The received information enters one of these systems in accordance with the tactics of processing and regulates the subsequent human activity. Throughout the study, the symptoms of the explicit and implicit systems were explained in parallel, and the roles of these systems in human behavior were determined. The peculiarities of these two different phenomena have been revealed based on the media market, which is relevant to the process of communication. Advertising acts, created based on pre-planned intentions, more accurately demonstrate in this regard the form in which the buyer's activity is manipulated. Thanks to studies conducted, it is known that the manipulation of the activity of the opposite side is carried out by the implicit system. Implicatures, which have a special place in the implicit system, are considered as the main concepts here. According to the results of the study, it is possible to influence the implicit system and regulate future activities based on expressions used correctly and appropriately from a pragmatic point of view in any communication process.

Keywords:

Explicit memory, implicit memory, encoding-decoding, prefrontal cortex, episodic memory, semantic memory

RESUMEN

El objetivo de esta investigación es analizar las relaciones de codificación-decodificación que se dan en el proceso de comunicación a partir del mecanismo cerebral. Se ha establecido cómo este proceso en la comunicación no está abarcado por los hemisferios cerebrales, sino por el mecanismo de sistemas implícitos y explícitos. La información recibida ingresa a uno de estos sistemas de acuerdo con las tácticas de procesamiento y regula la actividad humana posterior. A lo largo del estudio, se explicaron en paralelo los síntomas del sistema explícito e implícito y se determinaron los roles de estos sistemas en el comportamiento humano. Las peculiaridades de estos dos fenómenos diferentes se han revelado a partir del mercado de los medios de comunicación, que es relevante en el proceso de comunicación. Los actos publicitarios creados sobre la base de intenciones previamente planificadas demuestran con mayor precisión a este respecto la forma en que se manipula la actividad del comprador. Gracias a los estudios realizados se sabe que la manipulación de la actividad del lado opuesto la realiza el sistema implícito. Aquí se consideran como conceptos principales las implicaturas, que ocupan un lugar especial en el sistema implícito. Según los resultados del estudio, es posible influir en el sistema implícito y regular las actividades futuras a partir de expresiones utilizadas correcta y adecuadamente desde un punto de vista pragmático en cualquier proceso comunicativo.

Palabras clave:

Memoria explícita, memoria implícita, codificación-descodificación, corteza prefrontal, memoria episódica, memoria semántica.

Publicado
2024-03-15
Cómo citar
Minakhanum Hajiyeva, M. (2024). The impact of transferred information on the explicit and implicit system in the media market. Universidad Y Sociedad, 16(2), 161-166. Recuperado a partir de https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/4381