Assessment practices in the english language classrooms in azerbaijan: case of full secondary school learners.

Resumen

ABSTRACT

Assessment of student achievement is an important part of a teaching process. The purpose of the assessment is to measure the students’ and teachers’ performances, to determine the needs for future improvement, and to identify any missing aspects of the program. Recently, there have been many changes in the national curriculum of Azerbaijan and there is a need to adjust assessment procedures to meet the required standards. Therefore, this study was conducted to determine the English teachers’ assessment practices in higher secondary classrooms in 20 public schools of Baku. Two instruments were used to collect information for this study including interview and classroom observation. The results of the study revealed that although assessment was the part of classroom practices, not all language skills were assessed. Moreover, most of the teachers still used traditional assessment methods which were not enough to meet the requirements. Furthermore, even if some teachers intended to apply more authentic assessment tools, school condition, teaching hours per week, and the duration of the lessons didn’t allow them to meet the targeted goal.

Keywords:

Azerbaijan, assessment practices, feedback, classroom assessment, secondary education.

 

RESUMEN

La evaluación del rendimiento de los estudiantes es una parte importante del proceso de enseñanza. El propósito de la evaluación es medir el desempeño de los estudiantes y maestros, determinar las necesidades de mejora futura e identificar cualquier aspecto faltante del programa. Recientemente, ha habido muchos cambios en el plan de estudios nacional de Azerbaiyán y es necesario ajustar los procedimientos de evaluación para cumplir con los estándares requeridos. Por lo tanto, este estudio se realizó para determinar las prácticas de evaluación de los profesores de inglés en las aulas de secundaria superior en 20 escuelas públicas de Bakú. Se utilizaron dos instrumentos para recopilar información para este estudio, incluida la entrevista y la observación en el aula. Los resultados del estudio revelaron que, aunque la evaluación formaba parte de las prácticas en el aula, no se evaluaban todas las habilidades lingüísticas. Además, la mayoría de los docentes todavía utilizaban métodos de evaluación tradicionales que no eran suficientes para cumplir con los requisitos. Además, incluso si algunos maestros tenían la intención de aplicar herramientas de evaluación más auténticas, las condiciones escolares, las horas de enseñanza por semana y la duración de las lecciones no les permitieron alcanzar la meta prevista.

Palabras clave:

Azerbaiyán, prácticas de evaluación, retroalimentación, evaluación en el aula, educación secundaria.
Publicado
2022-10-10
Cómo citar
Guliyeva, U. (2022). Assessment practices in the english language classrooms in azerbaijan: case of full secondary school learners. Universidad Y Sociedad, 14(S5), 719-727. Recuperado a partir de https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/3342