Main directions of systematic self-education of high school students.

Resumen

ABSTRACT

Given the amount of information currently available and the constant need to improve self-education, it has become a highly relevant phenomenon. Therefore, the article analyzes the main directions of systematic self-education applied to high school students in Azerbaijan. The content, forms and methods of the process in which the self-education of students is carried out are indicated, highlighting the importance of acquiring a culture of self-education, for which the student's personal interest plays a fundamental role. The article provides suggestions to achieve a more effective self-education, and how it can be directed to positively influence the student to build a future profession and career. It was concluded that the main purpose of self-training activities should be to equip high school students with a culture of self-study, but teachers should also be prepared for this unorthodox model of education.

Keywords:

Self-education, systematic knowledge, culture of self-education.

 

RESUMEN

Dada la cantidad de información disponible actualmente y la necesidad constante de superación el autoeducación se ha convertido en un fenómeno de gran relevancia. Por ello en el artículo se analizan las principales direcciones de la autoeducación sistemática aplicado a estudiantes de una secundaria en Azerbaiyán. Se indica el contenido, las formas y los métodos del proceso en el que se lleva a cabo la autoeducación de los estudiantes resaltando la importancia de adquirir una cultura de la autoeducación, para lo que tiene un papel fundamental el interés personal del alumno. El artículo se aportan sugerencias para lograr una autoeducación más efectiva, y cómo esta se puede direccionar para influir positivamente en el estudiante para construir una futura profesión y carrera. Se llegó a la conclusión de que el propósito principal de las actividades de autoformación debe dotar a los estudiantes de secundaria con una cultura del autoestudio, pero igualmente se deben preparar a los profesores para este modelo de educación no ortodoxo.

Palabras clave:

Autoeducación, conocimiento sistemático, cultura de la autoeducación.
Publicado
2022-10-10
Cómo citar
Suleymanov, M. T. (2022). Main directions of systematic self-education of high school students. Universidad Y Sociedad, 14(S5), 437-444. Recuperado a partir de https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/3311