Iq and eq skills training withing the smart education - smart youth program.
Resumen
ABSTRACT
Since the knowledge load of students has increased in recent years, most of their time is spent on acquiring knowledge. This increased training load not only slows students' cognitive and emotional development, but also disrupts normal development in other spheres. Since 2014, the "Healthy Education-Healthy Nation" project has been implemented in Azerbaijan in the direction of development of sustainable education at the state level. In order to promote development on a scientific and sustainable basis, the objectives of the program were expanded from the psycho-pedagogical point of view with the objectives of the "SMART Education - Smart Youth" project. The goal of the "SMART Education - Smart Youth" project was to replace subject programs and applied learning technology in a healthy educational environment with SMART subject programs and constructive training, directing students to dynamic formation and intellectual activity instead of receiving passive knowledge. This article reflected the work carried out within the framework of the project related to the development of students' emotional intelligence at the level of research, applied technologies, levels of knowledge, and emotional and intellectual development of the students participating in the project.Keywords:
emotional intelligence, active and constructive learning, Azerbaijani program SMART-Education - SMAR -youth.
RESUMEN
Dado que la carga de conocimientos de los estudiantes ha aumentado en los últimos años, la mayor parte de su tiempo se dedica a adquirir conocimientos. Esta mayor carga de entrenamiento no solo ralentiza el desarrollo cognitivo y emocional de los estudiantes, sino que también interrumpe el desarrollo normal en otras esferas. Desde 2014, el proyecto "Educación saludable-Nación saludable" se ha implementado en Azerbaiyán en la dirección del desarrollo de una educación sostenible a nivel estatal. Para promover el desarrollo sobre una base científica y sostenible, los objetivos del programa se ampliaron desde el punto de vista psicopedagógico con los objetivos del proyecto "Educación SMART - Juventud inteligente". El objetivo del proyecto "Educación SMART - Juventud inteligente" era reemplazar los programas de materias y la tecnología de aprendizaje aplicada en un entorno educativo saludable con programas de materias SMART y formación constructiva, dirigiendo a los estudiantes a una formación dinámica y actividad intelectual en lugar de recibir conocimientos pasivos. En este artículo se reflejó el trabajo realizado en el marco del proyecto relacionado con el desarrollo de la inteligencia emocional de los estudiantes al nivel de: investigación, tecnologías aplicadas, niveles de conocimiento, y desarrollo emocional e intelectual de los estudiantes participantes en el proyecto.Palabras clave:
inteligencia emocional, aprendizaje activo y constructivo, Programa Azerbaiyano SMART-Education – SMART-Youth.Descargas
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