Multivariate analysis of personal brand in millennials

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Resumen

This article explains the statistical relationship between personal branding, with the area of academic training, and socioeconomic status in generation Y or Millennials university students. The study population were Millennials students from a university in the Colombian Caribbean Coast with a sample of 691, who responded to a validated instrument on the construct "brand promise". The multivariate test MANOVA was used for data analysis. Findings show, in general terms, a strong statistical relationship between the area of academic formation to which the student belongs, and the development of the personal brand. On the other hand, the Socioeconomic Stratum variable showed, in general terms, very little correlation.

Keywords:

personal brand, Generation Y, MANOVA .

 

RESUMEN

Este artículo explica la relación estadística entre la marca personal con el área de formación académica y el estrato socioeconómico en estudiantes universitarios pertenecientes a la generación Y o Millennials. La población de estudio fueron estudiantes Millennials de una universidad de la Costa Caribe de Colombia cuya muestra llegó a 691, quienes respondieron un instrumento validado sobre el constructo “promesa de marca”. Para el análisis de datos se utilizó la prueba multivariada MANOVA. Los hallazgos muestran, en términos generales, una fuerte relación estadística entre área de formación académica a la que pertenece el estudiante con el desarrollo de la marca personal. Por su parte, la variable Estrato Socioeconómico mostró, en términos generales, muy poca relación.

Keywords:

Marca personal, Generación Y, MANOVA .

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Publicado

2022-10-10

Cómo citar

Martinez- Diaz, D., Juliao-Esparragoza, D., Jaramillo-Naranjo, O., & Pernia, A. (2022). Multivariate analysis of personal brand in millennials. Universidad Y Sociedad, 14(S5), 190–200. Recuperado a partir de https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/3286