An examination of the relationship of sleep habits with emotion regulation

Resumen

The aim of this study was to assess preschool children’s sleep habits and sleep problems and to examine their relationship with emotion regulation. The teachers and mothers of 308 preschool children participated in the study. A Child Information Form and Sleep Habits Questionnaire were applied to the mothers. In this way, the children’s age and gender information, co-sleeping habits, bedtime resistance, sleep onset delay, sleep duration, sleep anxiety, night wakings, parasomnias, sleep-disordered breathing, and daytime sleepiness were evaluated. The teachers were requested to fill in an Emotion Regulation Questionnaire. The research findings revealed that scores in the lability/negativity subdimension of the emotion regulation scale were statistically higher in boys. Similarly, scores of 5-year-old children were higher in the emotion regulation negativity dimension. According to the research findings, it was determined that sleep problems did not affect the children’s emotion regulation skills.

Keywords:

Sleep, emotion regulation, childhood period.

 

ABSTRACT

El objetivo de este estudio fue evaluar los hábitos de sueño y los problemas de sueño de los niños en edad preescolar y examinar su relación con la regulación de las emociones. Los maestros y madres de 308 niños en edad preescolar participaron en el estudio. Se aplicó un formulario de información infantil y un cuestionario de hábitos de sueño a las madres. De esta manera, se evaluó la información sobre la edad y el sexo de los niños, los hábitos de sueño compartido, la resistencia a la hora de acostarse, el retraso del inicio del sueño, la duración del sueño, la ansiedad del sueño, los despertares nocturnos, las parasomnias, la respiración con trastornos del sueño y la somnolencia diurna. Se solicitó a los maestros que rellenaran un cuestionario de regulación emocional. Los resultados de la investigación revelaron que los puntajes en la subdimensión de labilidad / negatividad de la escala de regulación de las emociones fueron estadísticamente más altos en los niños. Del mismo modo, las puntuaciones de los niños de 5 años fueron más altas en la dimensión de negatividad de la regulación de las emociones. Según los resultados de la investigación, se determinó que los problemas de sueño no afectaban las habilidades de regulación de las emociones de los niños.

Palabras clave:

Sueño, regulación emocional, período infantil.

Publicado
2020-07-16
Cómo citar
Ulus, L., Sezgin, E., & Erdem Uzun, M. (2020). An examination of the relationship of sleep habits with emotion regulation. Universidad Y Sociedad, 12(4), 126-134. Recuperado a partir de https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/1622