Formation of teacher's readiness for innovative activity

Resumen

At the current level of development of civilization, the innovative potential of society plays a special role, which causes the need for people who can systematically think, quickly find the necessary information, make adequate decisions and create fundamentally new ideas in various fields of knowledge. And this, in turn, forms a social order for new approaches in the system of professional training of a specialist, new pedagogical thinking, a new attitude of a teacher to their activities, the result of which should be the education of an “innovative person”. This article discusses the concept and components of teacher preparedness for innovation. The conditions for the formation of the teacher’s readiness for innovation are defined.

Keywords:

Innovation, innovative educational activity, readiness for innovative activity, components of teacher readiness for innovative activity.

 

RESUMEN

En el nivel actual de desarrollo de la civilización, el potencial innovador de la sociedad juega un papel especial, lo que provoca la necesidad de personas que puedan pensar sistemáticamente, encontrar rápidamente la información necesaria, tomar decisiones adecuadas, crear ideas fundamentalmente nuevas en diversos campos del conocimiento. Y esto, a su vez, forma un orden social para nuevos enfoques en el sistema de formación profesional de un especialista, un nuevo pensamiento pedagógico, una nueva actitud de un maestro hacia sus actividades, cuyo resultado debería ser la educación de una "persona innovadora. Este artículo analiza el concepto y los componentes de la preparación de los maestros para la innovación. Se definen las condiciones para la formación de la preparación del profesor para la innovación.

Palabras clave:

Innovación, actividad educativa innovadora, preparación para la actividad innovadora, componentes de la preparación docente para la actividad innovadora.

Publicado
2020-03-18
Cómo citar
Rudenko, I., Khamzina, O., Prodanova, N., Savina, N., & Savinkova, O. (2020). Formation of teacher’s readiness for innovative activity. Universidad Y Sociedad, 12(2), 251-255. Recuperado a partir de https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/1510

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##