Application of electronic educational and methodological complex in the process of teaching Bachelors Engineering

Resumen

The article discusses the issues of improving the educational process by changing the system of methodological support in technical universities of Russia, individual academic disciplines, taking into account the use of modern technologies that combine the traditional ways of organizing the educational process and techniques and methods, based on new ideological and psychological settings, achievements engineering thought. The article traces the relationship between the content of the subject and the methodology of its teaching through the disclosure of the essence of the electronic educational and methodological complex (hereinafter - EUMC), as well as the integration of the theoretical and methodological components of the subject. Applying the technology of modular-rating training, in the research process an improved EUMC was created using the example of the discipline "Mathematics". The created EUMC is significantly different from the existing ones, because with the help of this complex, the educational and cognitive activity of students becomes more independent. There is an active pedagogical interaction between students and a teacher, acquiring a research focus. Guided by the results of experimental work, we came to the conclusion that the use of EUMC in mathematics based on the technology of module-rated student learning has become a motivating factor in the learning process as a whole, while studying the discipline, interest in independent work, self-testing and self-assessment of mathematical knowledge and skills.

Keywords:

Electronic educational-methodological complex, technology of module-rating education, automated system Educon, students of engineering specialties.

 

RESUMEN

El artículo discute los problemas de mejorar el proceso educativo al cambiar el sistema de apoyo metodológico en las universidades técnicas de Rusia, disciplinas académicas individuales, teniendo en cuenta el uso de tecnologías modernas que combinan las formas tradicionales de organizar el proceso educativo y técnicas y métodos, basado en nuevos escenarios ideológicos y psicológicos, logros de ingeniería de pensamiento. El artículo traza la relación entre el contenido de la asignatura y la metodología de su enseñanza a través de la divulgación de la esencia del complejo educativo y metódico electrónico (en adelante, EUMC), así como la integración de los componentes teóricos y metodológicos de la asignatura. Aplicando la tecnología de capacitación de calificación modular, en el proceso de investigación se creó un EUMC mejorado utilizando el ejemplo de la disciplina "Matemáticas". El EUMC creado es significativamente diferente de los existentes, porque con la ayuda de este complejo, la actividad educativa y cognitiva de los estudiantes se vuelve más independiente, hay una interacción pedagógica activa entre los estudiantes y un maestro, adquiriendo un enfoque de investigación. Guiados por los resultados del trabajo experimental, llegamos a la conclusión de que el uso de EUMC en matemáticas basado en la tecnología de aprendizaje estudiantil calificado como módulo se ha convertido en un factor motivador en el proceso de aprendizaje en su conjunto, mientras estudiaba la disciplina, el interés en trabajo independiente, autoevaluación y autoevaluación de conocimientos matemáticos, habilidades y destrezas.

Palabras clave:

Complejo educativo-metodológico electrónico, tecnología de educación de calificación de módulos, sistema automatizado Educon, estudiantes de especialidades de ingeniería.

Publicado
2020-03-13
Cómo citar
Ilyashenko, L. (2020). Application of electronic educational and methodological complex in the process of teaching Bachelors Engineering. Universidad Y Sociedad, 12(2), 198-204. Recuperado a partir de https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/1500