Educational technology as one of the terms for enhancing public speaking skills

Autores/as

Resumen

Public speaking is a complex action. In a public speech, physical activity is used (the work of the speech organs in the process of voicing speech, facial expressions, gestures, body movements), and intellectual activity (text production), and the mental component (feelings, emotions of the speaker). Therefore, the speaker has to use all the capabilities of the body. In addition, for a successful performance, a certain educational base is necessary, as well as preparation for a specific performance. Taking into account Russia's entry into the Bologna process at present, state educational organizations of various countries, as well as financial and industrial corporations form “portfolio of competences”, on the basis of which personnel are trained, evaluated and selected, it becomes obvious that the formation of communicative competence is an important condition for quality education. Communicative competence refers to the basic competencies of a modern person. In this article, the authors consider general recommendations for public speaking using educational technology. The principles of preparing a speech to the audience, the development of a step-by-step methodology for compiling a public speech were also highlighted. Among educational technologies, the authors propose using interactive forms of learning that are most appropriate for successful preparation for public speaking.

Keywords:

Public speaking, oral presentation, preparation technique, educational technology, oratory, speech technique, communication, speech culture, rhetoric.

 

RESUMEN

Hablar en público es una acción compleja. En un discurso público, se utiliza la actividad física (el trabajo de los órganos del habla en el proceso de voz, expresiones faciales, gestos, movimientos corporales) y la actividad intelectual (producción de texto), y el componente mental (sentimientos, emociones del altavoz). Por lo tanto, el hablante tiene que usar todas las capacidades del cuerpo. Además, para un desempeño exitoso, es necesaria una cierta base educativa, así como la preparación para un desempeño específico. Teniendo en cuenta la entrada de Rusia en el proceso de Bolonia en la actualidad, las organizaciones educativas estatales de varios países, así como las corporaciones financieras e industriales forman una "cartera de competencias", en función del cual el personal está capacitado, evaluado y seleccionado, resulta obvio que la formación de la competencia comunicativa es una condición importante para una educación de calidad. La competencia comunicativa se refiere a las competencias básicas de una persona moderna. En este artículo, los autores consideran recomendaciones generales para hablar en público utilizando tecnología educativa. También se destacaron los principios de preparación de un discurso ante la audiencia, el desarrollo de una metodología paso a paso para compilar un discurso público. Entre las tecnologías educativas, los autores proponen el uso de formas interactivas de aprendizaje que sean más apropiadas para una preparación exitosa para hablar en público.

Palabras clave:

Hablar en público, presentación oral, técnica de preparación, tecnología educacional, oratorio, técnica del habla, comunicación, cultura del habla, retórica.

Descargas

Publicado

2020-03-11

Cómo citar

Ivanova, T., Gubanova, N., Shakirova, I., & Masitoh, F. (2020). Educational technology as one of the terms for enhancing public speaking skills. Universidad Y Sociedad, 12(2), 154–159. Recuperado a partir de https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/1494