System for identifying and developing of individual student’s learning routes

Resumen

The article reveals the essence of the individual educational trajectory of students as a variable program of students' independent activity. The structure of the individual educational trajectory includes invariant (additional information of interest to the student), corrective (reflection and assessment of results) and organizational (forms, methods, technologies, tools, control, assimilation, content) components that allow students to control education, self-education, development and self-development. The conceptual foundations of the development of individual educational trajectories of students are shown: the ideas of humanization of education, focused on the free development of personality, the joint activity of teachers and students to achieve their planned goals; principles of integrity, continuity and continuity; theory of creative initiative of the personality. The modeling technology is a sequence of joint activities of a teacher and a student in compiling an individual educational path within a separate academic discipline, taking into account their individual characteristics. The pedagogical conditions for the design of individual educational trajectories of students are revealed.

Keywords:

Individualization of the learning process, individual educational trajectory of the student, individual educational way, individual educational program.

 

RESUMEN

El artículo revela la esencia de la trayectoria educativa individual de los estudiantes como un programa variable de actividad independiente de los estudiantes. La estructura de la trayectoria educativa individual incluye componentes invariantes (información adicional de interés para el estudiante), correctivos (reflexión y evaluación de resultados) y organizacionales (formas, métodos, tecnologías, herramientas, control, asimilación, contenido) que permiten a los estudiantes controlar educación, autoeducación, desarrollo y autodesarrollo. Se muestran los fundamentos conceptuales del desarrollo de trayectorias educativas individuales de los estudiantes: las ideas de humanización de la educación, centradas en el libre desarrollo de la personalidad, la actividad conjunta de docentes y estudiantes para lograr sus objetivos planificados; principios de integridad, continuidad y continuidad; Teoría de la iniciativa creativa de la personalidad. La tecnología de modelado es una secuencia de actividades conjuntas de un maestro y un alumno en la compilación de una ruta educativa individual dentro de una disciplina académica separada, teniendo en cuenta sus características individuales. Se revelan las condiciones pedagógicas para el diseño de trayectorias educativas individuales de los estudiantes.

Palabras clave:

Individualización del proceso de aprendizaje, trayectoria educativa individual del alumno, ruta educativa individual, programa educativo individual.

Publicado
2020-03-11
Cómo citar
Odarich, I. N., Yagudina, A. R., Vorontsova, A. V., Oleynik, M. A., & Vinokurova, O. E. (2020). System for identifying and developing of individual student’s learning routes. Universidad Y Sociedad, 12(2), 110-115. Recuperado a partir de https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/1488