Influence of coordination training on the development of speed in children with different strengths nervous systems

  • Georgiy Georgievich Polevoy Vyatka State University, Kirov. Russia.

Resumen

The high level of development of coordination abilities has a positive effect on the development of speed in children, especially if on the classes use a differentiated approach to the typological criterion. The aim of the study is to determine the effect of coordination abilities on the development of speed in children with different strength of the nervous system. The study involved 60 schoolchildren 7-8 years. Children were differentiated into 3 of the same group. The speed of movements was determined by the test “Running on the spot”. The strength of the nervous system was determined by the method of “Tapping test”. The level of coordination was diagnosed by the test “Shuttle run”. Keywords: Type of nervous system, speed, differentiated approach, coordination abilities, schoolchildren. RESUMEN El alto nivel de desarrollo de la capacidad de coordinación afecta positivamente el desarrollo de la rapidez en los niños, especialmente si las clases usan un enfoque diferenciado según el criterio tipológico. El objetivo del estudio es determinar el efecto de las habilidades de coordinación en el desarrollo de la rapidez en niños con diferentes fuerzas del sistema nervioso. En el estudio participaron 60 alumnos de 7 a 8 años. Los niños fueron diferenciados en 3 grupos del mismo grupo. La rapidez de los movimientos se ha determinado por la prueba "Correr en el lugar". La fuerza del sistema nervioso se definió por el método "prueba de Tepping". El nivel de desarrollo de la coordinación fue diagnosticado con una prueba de "Lanzadera". Palabras clave: Tipo de sistema nervioso, velocidad, enfoque diferenciado, habilidades de coordinación, escolares.
Publicado
2018-10-15
Cómo citar
Georgievich Polevoy, G. (2018). Influence of coordination training on the development of speed in children with different strengths nervous systems. Universidad Y Sociedad, 10(5), 389-392. Recuperado a partir de https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/1077